logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's«<234
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Peter  
#61 Gepost : maandag 8 juli 2019 13:22:25(UTC)
Peter

Rang: Advanced Member

Bedankjes: 13 keer
Is 7 keer bedankt in 5 post(s)
Ik heb in Juni 26 spellen gespeeld waarvan 4 nieuwe. Space base, Chartered, Avonturenland en CuBirds

Beste speel van de maand is Bunny Kingdome met als goede tweede Space base.

Twijfel is na 3 keer spelen ontstaan over de kwakzalvers van Kakelenburg. Na de eerste keer net aan gewonnen te hebben waren de 2 potjes daarop een stuk minder. Komt het door teveel pech bij het trekken waardoor ik een paar keer de ketel heb laten ontploffen ondanks een nog overvolle zak ingredienten? Of misschien door de combinatie van de eigenschappen van de ingredienten die iedere keer anders was waar ik aan moest wennen? Ik weet het niet. Het verdient zeker nog een (paar) herkansing(en).

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 juli 2019 13:23:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

LarsButNotLeast  
#62 Gepost : woensdag 28 augustus 2019 16:09:33(UTC)
LarsButNotLeast

Bedankjes: 1 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Juli en augustus 2019

De afgelopen 2 maanden heb ik:

• 5 spellen voor het eerst gespeeld;

• 3 spellen (Coimbra, Teotihuacan & L.A.M.A. en 1 uitbreiding Avonturenland: Koning en Prinses) aan mijn collectie toegevoegd;

• 3 spellen(Arcadia Quest, The Fox in the Forest & One Deck Dungeon) uit mijn collectie weggedaan.

Beste nieuwe spel/eerste kennismaking van de maand: Star Trek Ascendancy. Ik ben een groot fan van Star Trek. Helaas worden er weinig goede spellen gemaakt met Star Trek als thema. Toch wilde ik graag een Star Trek spel hebben en Star Trek Ascendancy kreeg de beste recensies van de BGG community (ook al waren ze niet allemaal lovend). Star Trek Ascendancy heb ik rond de kerst al gekocht maar nu heb ik het pas voor het eerst kunnen spelen met mijn vrienden. ST:A is een 4x civilization game die net als andere old school civs makkelijk een uur per speler kan duren. Elke speler is de leider van één van de bekendste volken in Star Trek, waaronder de federatie, de Klingons en de Romulans. Je bouwt een rijk op en probeert cultureel of militair dominanter te zijn dan je rivalen. Het verkennen van het heelal en het opbouwen van je rijk kost veel tijd. Ondertussen ontwikkel je technologie om je beschaving een voorsprong te geven op je tegenstanders. En af en toe neem je het op tegen je rivalen in een space battle. Onze hele speelgroep is weg van Star Trek dus het thema sprak ieder aan. Maar ook vond iedereen het spel erg leuk. Het is zeker geen gestroomlijnd spel. Het duurt lang, er is soms veel downtime maar het vertelt wel een episch en thematisch verhaal, wat geholpen wordt door mooi spelmateriaal. Onze volgende afspraak om dit spel nogmaals te spelen staat al gepland.

De meest ontluisterende spelsessie van de maand: Vast: The Crystal Caverns Vast staat in mijn top 3 van favoriete spellen aller tijden. Ik heb het al vele malen gespeeld met veel plezier. het is ook vaak op tafel gekomen bij Meerspelers, meestal met succes. Maar deze maand heb ik het spel voor het eerst in lange tijd weer eens gespeeld, en de ervaring was zeer teleurstellend. Omdat Vast een asymmetrisch spel is, is het moeilijk om alle regels te onthouden. Daarnaast is het moeilijk om te weten hoe je het spel goed speelt, zeker voor spelers die het spel voor het eerst spelen. Ditmaal speelde ik het spel met 2 nieuwe spelers en 1 speler die het spel ook al in geen 2 jaar had gespeeld en een nieuwe rol voor zijn rekening had genomen. Het spel kwam moeilijk om gang en we raakten met horten en stoten ruim 2 uur later over de finish. Het was een moeizaam potje wat nergens spannend werd. Spelers anticipeerden slecht op elkaar en de winnaar (die prima speelde) won voor een deel omdat de andere spelers hem daar makkelijk toe in staat stelde. Het was een teleurstellende sessie die mij aan het denken zette over het spel. Eigenlijk is Vast alleen maar leuk als je een groep spelers kan vinden die het spel goed kent. Het is niet een spel wat je eens per jaar uit de kast moet halen. Je moet het regelmatig met dezelfde mensen spelen. Iets waar ik (en velen in onze hobby) niet vaak aan toe kom.

Van deze spellen was ik vergeten hoe leuk ze waren : Dice Forge ik heb deze maand een hoop spellen gespeeld die na lange tijd weer eens op tafel kwamen. The City of Kings was erg leuk en ik heb voor het eerst een story kunnen spelen in plaats van één de kortere scenario's. Deze komt niet vaak op tafel maar ik ben wel erg blij met deze fantasy rpg in mijn collectie. Concordia ook weer eens gespeeld, Een klassieker in wording. Wat een superspel. Ook Tides of Madness, een micro-drafting game, viel weer in de smaak. Maar Dice Forge was wel de leukste. Zo'n origineel en leuk spel. Allemaal verdienen ze het om vaker gespeeld te worden.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 30 augustus 2019 16:31:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Peter  
#63 Gepost : dinsdag 3 september 2019 10:48:57(UTC)
Peter

Bedankjes: 13 keer
Is 7 keer bedankt in 5 post(s)
In Juli en Augustus heb ik:

- 32 verschillende spellen gespeeld
- 2 spellen voor het eerst gespeeld: Teotihuancan, Qwixx connected (nieuwe blokken)
- 3 spellen aangeschaft/gekregen: Drop It, the Game Extreem, Qwixx connected
- 1 spel weggedaan door waterschade: The Game

Beste spel:Blijft toch Terraforming mars. Goede tweede is Architects of the West Kingdom. 3 keer gespeeld in 1 week en iedere keer ging het anders

Vakantie hit: Drop It was bij ons een echte vakantiehit. Het blijft spannend hoe alles telkens valt.

Deze maanden heb ik veel escaperoom spellen gespeeld meestal samen met Lucas:
- Escaperoom: the Game 4 maal. Deze is leuk door de chronometer die aftelt en die je ook nodig heb voor sommige puzzels. Maar de oplossingen van de puzzels snap ik soms niet. Zelfs met alle hints en na de walktrough doorgenomen te hebben.
- Exit: 2 maal gespeel, dit vind ik tot nu toe de leukste escape room adaptie.
- Escape adventures: een soort boek waar je van pagina(=locatie) naar pagina gaat. Deze was ook leuk maar naar mijn smaak iets te weinig echte puzzels. Meer de verhaallijn volgen. Misschien dat deel twee anders is?
Martijn  
#64 Gepost : woensdag 2 oktober 2019 15:54:07(UTC)
Martijn

Bedankjes: 1 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
September:
Mijn aantal gespeelde spellen is niet hoog genoeg om te melden maar ik heb deze maand 2 nieuwe spellen gedaan die beiden het vermelden wel waard zijn:
Rurik, Dawn of Kiev. Een worker placement / area control spel, wat dat berteft niet onderscheidend. Maar 2 andere dingen spreken me erg aan: de regels voor vechten, bewegen, bouwen etc. zijn heel simpel en makkelijk te onthouden, wat heel prettig is voor mensen met een beperkt zoals ik dus. Maar het leukste van het spel is het bordje en de fase waarin je je acties moet programmeren. Als dat je niet lukt passen je acties niet bij elkaar, als het wel lukt kan je echt het verschil maken. Lekker interactief ook. Punten zijn duur, want met 20 punten heb je het heel goed gedaan.
Het tweede spel dat ik vaker wil spelen is Barrage. Er lopen 3 riviertjes van boven naar beneden (letterlijk, met borden met verschillende hoogten) en daar moet je dammen, pompen en turbines in bouwen om energie op te wekken. Met die energie scoor je punten kan kan je allerlei betere dammen, pompen etc. kopen.
Ook heel interactief omdat je elkaars water kan omleiden naar je eigen dammen en elkaar ook kan aftroeven bij het plaatsen van je werkertjes op de belangrijke plekken. Met die werkertjes heeft het wel wat weg van Russian Railroads: je hebt er aardig wat en kan acties goedkoop krijgen met 1 werker of later en duurder met meer werkers. Dan zit er ook nog een heel leuk element in een draaischijf waarop je 2 andere resources een tijdje geblokkeerd staan totdat je hebt gezorgd dat de schijf rond is, wat een verder vooruitziende blik noodzakelijk maakt.
Verder Villagers nog een aantal keren gedaan. Blijft nog aardig want lekker kort en tactisch interessant.
Minste spel: Alhambra. Weer eens gedaan maar blijft met niet boeien.
4 Pagina's«<234
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.